Toeta lapsekeskset, vaimselt hoidvat ning protsessi väärtustavat koolikultuuri!

Eesti hariduses on ainealaste teadmiste ja oskuste kõrval järjest olulisemad õpi-, koostöö- ja enesejuhtimisoskuste arendamine ning subjektiivne heaolu.1 Tunnist Tundi veebilehel tahame pakkuda just nende oskuste arendamiseks vajalikke eestikeelseid teadmisi, strateegiaid ja õppematerjale, et valmistada tänaseid õpilasi ette

“ametiteks, mida ei ole veel välja mõeldud, tehnoloogiateks, mida ei ole veel leiutatud, ning selliste probleemide lahendamiseks, mida ei saa veel ette näha”.2 Selleks, et aidata õpilasi paremini tulevikuks ette valmistada, vajab Tunnist Tundi MTÜ Sinu abi!

Abikäsi

Sinu panus aitab meil alustada uusi projekte, katta kodulehe täiendamisega seotud arenduskulusid ning kaasata spetsialiste ja autoreid tekstide loomisse.

Tunnist Tundi MTÜ on kantud tulumaksusoodustust saavate mittetulundusühingute nimekirja – soovi korral on eraisikutel võimalik annetuse summast tulumaks tagasi saada.

NB! Eraisikuna tulumaksu tagasi saamiseks palume ülekande selgitusse kindlasti märkida annetaja isikukood!

Tunnist Tundi MTÜ on kantud tulumaksusoodustust saavate mittetulundusühingute nimekirja ehk annetuselt on võimalik tagasi saada tulumaks.

Mida tahame muuta?

Tööelu uuringute1 järgi on töötajate õpi- ja enesejuhtimisoskused tööandjate silmis kõige olulisemad oskused. Samal ajal on nende oskuste arendamine koolides üsna juhuslik. Miks?

Esiteks pole hetkel kohta, kus kogu asjakohane ja lihtsalt mõistetav eestikeelne info oleks kõigile vabalt kättesaadav. Kuigi mitmete haridusasutuste kodulehekülgedel leidub olulist teavet, on seda muu info hulgast keeruline leida, tekstid sisaldavad spetsiifilisi haridusteaduste-alaseid termineid ja need on valdavalt suunatud õpetajatele, jäädes väljaspool haridusvaldkonda tegutsevatele lapsevanematele ja kooliõpilastele raskesti mõistetavaks.

Teiseks puudub Eestis hetkel ühtne arusaam, kuidas õpioskuseid lastele õpetada. Riiklik õppekava eeldab ainesisu õppimise käigus ka õpilaste õpipädevuse arendamist, sõltub sellega tegelemine konkreetse kooli ja õpetaja prioriteetidest ja valmisolekust. See aga paneb noored ebavõrdsesse olukorda nii koolis kui ka tulevikus tööturul.

Uuringud kinnitavad, et Eesti põhikooliõpilaste teadlikkus õpioskustest on üsna madal, mistõttu kiputakse õppimiseks kasutama ebatõhusaid strateegiaid, nagu näiteks teksti korduv läbi lugemine. See aga mitte ainult ei mõjuta õpitulemusi, vaid ka vähendab otseselt õpilaste heaolutunnet. On leitud, et õpilased, kes tunnevad aine vastu huvi ning usuvad oma võimetesse, on edukamad ning õpivad üldjuhul rohkem, seega on äärmiselt oluline laste huvi ja eneseusku järjepidevalt toetada.

Allikad

1. Ekspertrühmade tulevikuvisioonid ja ettepanekud Eesti haridus-, teadus-, noorte- ja keelevaldkonna arendamiseks aastatel 2021-2035. Tark ja tegus Eesti 2035 (2019).

2. The Future of Education and Skills. Education 2030. OECD (2018).

3. Tööelu üldoskuste klassifikatsioon ja tulevikuvajadus. A. Leemet, A. Ungro & SA Kutsekoda (2022).

4. Põhikooli matemaatika lõpueksami taustauuringu tulemused. Aruanne. E. Kikas, A.-L. Jõgi, A. Palu, K. Mädamürk & O. Luptova (2016).

5. Põhikooli eesti keele lõpueksami taustauuringu tulemused. P. Soodla, E. Kikas & K. Mädamürk (2018).

Meie lahendus

Usume, et mõtestatud muutus iseseisvas elus edukamalt hakkama saamiseks algab teadlikkuse tõstmisest nii õpilaste, õpetajate kui lapsevanemate seas. Seega alustame probleemi lahendamist õpioskuste ning õppimist toetava teabe koondamisest ühele kodulehele – Tunnist Tundi õppimise infoveebi.

Toetajad

Siin hakkab olema nimekiri meie annetajatest, kelle lahke panuse abil jõuame oma eesmärgile sammu võrra lähemale.

Tunnist tundi

Tunnist Tundi MTÜ

Registrikood 80631329

Lehed

Kodu

Meist

Õppimisest

Artiklid

Anneta

Jälgi

Instagram

Facebook

Tiktok

Kontakt

tunnisttundi@gmail.com

Privaatsuspoliitika

Tunnist Tundi MTÜ privaatsuspoliitika

© Tunnist Tundi 2023