Meist

Tunnist Tundi sündis kahe noore pilliõpetaja – Hanna ja Kaisa – mõistmisest: selleks, et oma õpilasi nende vajadustele vastavalt toetada, vajame õpetajatena palju laiemaid teadmisi ning tuge nende praktikas kasutamisel.

Otsides õppimise ja pedagoogika kohta lisainfot, avastasime aga peagi, et meile olulistel teemadel on küllalt keeruline ammendava eestikeelse teabeni jõuda.

Kõige rohkem on meid aidanud omavahelised arutelud, kus jagame üksteisega nii õpingute kui iseseisvate otsingute käigus saadud teadmisi ja nippe. Oleme aga kindlad, et peale meie kahe on veel palju õpetajaid, lapsevanemaid ja õpilasi, kellel oleks sellistest teadmistest abi. Selleks, et eduelamus ei jääks teadmatuse tõttu saamata, tahame õppimist ja õpioskuseid puudutavadolulised teadmised ja materjalid teha ühel veebilehel kõigile kättesaadavaks.

Olukorras, kus ootused nii õppijale kui õpetajale on kõrged, kuid abi leidmine aeganõudev, näeme meie lahendust teooria ja praktika ühendamises. Nopime teaduskirjandusest välja parimad palad ning teeme materjali kõigile arusaadavaks. Seejärel lisame hulga praktilisi strateegiaid ning abimaterjale, mida õpetajad ja õpilased saavad kasutada nii koolitundides kui kodus iseseisvalt õppides.

TeamTeam

Meie inimesed

Hanna Anett Peiel
Hanna Anett Peiel
Tunnist Tundi asutaja ja eestvedaja
Kaisa Johanna Vähi
Kaisa Johanna Vähi
Tunnist Tundi asutaja ja eestvedaja
Kevin Mändmets
Kevin Mändmets
Tunnist Tundi tarkvaraarendaja

Tunnist Tundi missiooniks on tõsta teadlikkust õppimise olemusest ning seeläbi toetada lapsekeskset, vaimselt hoidvat ning protsessi väärtustavat koolikultuuri.

Selleks koondame ja levitame õppimist soodustavaid strateegiaid, õppematerjale ning tõenduspõhiseid teadmisi. Õpioskuste edendamine aitabkasvatada õpilastes iseseisvust, enesekindlust ning positiivset suhtumist õpiprotsessi.

Oma eesmärkide täitmiseks:

Täiendame infoveebi

Annetuste ja projektirahastuse toel loome õppimise infoveebi, et koondada enamlevinud õpistrateegiaid ja uuringutega kinnitatud teadmisi õppimise olemusest koos praktiliste lisamaterjalidega. Infoveebist saab vabavarana kasutatav õppimist toetav lehekülg nii õpetajatele, õpilastele kui lapsevanematele.

Panustame valdkonna arendustegevusse

Nii ühingukeskselt kui koostööprojektide raames loome õppevahendeid, tunnikavu, videoloenguid ja õppemänge ning viime läbi töötubasid ja muid haridusteemalisi üritusi.

Levitame õppimise ja pedagoogikaga seotud teadmisi

Tunnist Tundi sotsiaalmeediakanalitel jagame kasulikku teavet õpilastele, haridustöötajatele ja lapsevanematele. Korraldame teavituskampaaniaid ja kirjutame artikleid erinevatele väljaannetele eesmärgiga propageerida positiivset õpikeskkonda ning tõenduspõhiste õpi- ja õpetamisstrateegiate kasutamist.

Oma tegevuses lähtume MTÜ põhikirjast ja Vabaühenduste eetikakoodeksist:

Mida tahame muuta?

Tööelu1 uuringute järgi on töötajate õpi- ja enesejuhtimisoskused tööandjate silmis kõige olulisemad oskused. Samal ajal on nende oskuste arendamine koolides üsna juhuslik. Miks?

01

Esiteks pole hetkel kohta, kus kogu asjakohane ja lihtsalt mõistetav eestikeelne info kõigile vabalt kättesaadav oleks.

Kuigi mitmete haridusasutuste kodulehekülgedel leidub olulist teavet, on seda muu info hulgast keeruline leida, tekstid sisaldavad spetsiifilisi haridusteaduste-alaseid termineid ja need on valdavalt suunatud õpetajatele, jäädes väljaspool haridusvaldkonda tegutsevatele lapsevanematele ja kooliõpilastele raskesti mõistetavaks.

02

Teiseks puudub Eestis hetkel ühtne arusaam, kuidas õpioskuseid lastele õpetada.

Kuigi riiklik õppekava eeldab ainesisu õppimise käigus ka õpilaste õpipädevuse arendamist, sõltub sellega tegelemine konkreetse kooli ja õpetaja prioriteetidest ning valmisolekust. See aga paneb noored ebavõrdsesse olukorda nii koolis kui ka tulevikus tööturul.

Uuringud2 kinnitavad, et Eesti põhikooliõpilaste teadlikkus õpioskustest on üsna madal, mistõttu kiputakse õppimiseks kasutama ebatõhusaid strateegiaid, nagu näiteks teksti korduv läbi lugemine. See aga mitte ainult ei mõjuta õpitulemusi, vaid ka vähendab otseselt õpilaste heaolutunnet. On leitud, et õpilased, kes tunnevad aine vastu huvi ning usuvad oma võimetesse, on edukamad ning õpivad üldjuhul rohkem3, seega on äärmiselt oluline laste huvi ja eneseusku järjepidevalt toetada.

Allikad

1. Tööelu üldoskuste klassifikatsioon ja tulevikuvajadus. A. Leemet, A. Ungro & SA Kutsekoda (2022).

2. Põhikooli matemaatika lõpueksami taustauuringu tulemused. Aruanne. E. Kikas, A.-L. Jõgi, A. Palu, K. Mädamürk & O. Luptova (2016).

3. Põhikooli eesti keele lõpueksami taustauuringu tulemused. P. Soodla, E. Kikas & K. Mädamürk (2018).

Meie lahendus

Usume, et mõtestatud muutus iseseisvas elus edukamalt hakkama saamiseks algab teadlikkuse tõstmisest nii õpilaste, õpetajate kui lapsevanemate seas. Seega alustame probleemi lahendamist õpioskuste ning õppimist toetava teabe koondamisest ühele kodulehele – Tunnist Tundi õppimise infoveebi.

Teaduspõhine, kuid lihtsalt mõistetav

Infoveebist leiab nii sisukat infot õppimist puudutavate teadmiste kohta kui praktilisi näpunäiteid õpioskuste lihvimiseks ja igapäevaseks kasutamiseks.

Paeluv ja kättesaadav kõigile huvilistele

Lisaks hoolikalt koostatud tekstidele sisaldab infoveeb kaasavat video- ja pildimaterjali ning interaktiivseid elemente, mis teevad info omandamise kättesaadavaks kõigile õppijatele sõltumata nende vanusest, oskustest või võimetest.

Tõhus ja praktiline nii kodus kui koolis

Lisame infoveebi õppematerjale, mida saavad õpilased, õpetajad ja lapsevanemad nii koolis kui kodus õpioskuste arendamiseks kasutada.

Tunnist tundi

Tunnist Tundi MTÜ

Registrikood 80631329

Lehed

Kodu

Meist

Õppimisest

Artiklid

Anneta

Jälgi

Instagram

Facebook

Tiktok

Kontakt

tunnisttundi@gmail.com

Privaatsuspoliitika

Tunnist Tundi MTÜ privaatsuspoliitika

© Tunnist Tundi 2023